Unreal Engine 3

Hunted: The Demon's Forge będzie działać na silniku Unreal Engine 3, warto zatem przybliżyć kilka informacji o tej platformie. Pierwsza wersja silnika została wyprodukowana przez firmę Epic Games w 1998 roku i pierwotnie miała być wykorzystywana w grach FPP. Szybko jednak jego funkcjonalność została rozszerzony do takich gatunków jak RPG, MMORPG i tzw. skradanek.

Napisane w języku C++ jądro silnika pozwala na działanie na wielu platformach i systemach. Dzięki temu engine jest bardzo popularny wśród deweloperów gier. Silnik pozwala twórcom gier na łatwe dostosowywanie go do ich potrzeb, a producenci zaopatrzyli go w dużą ilość narzędzi do edycji.

Użyta do stworzenia Hunteda trzecia odsłona silnika swoją premierę miała w 2007 roku, wraz z grą Unreal Toutnament 3. Zaprojektowany z myślą wykorzystywania DirectX 9, 10, 11 oraz zastosowania na konsolach Xbox 360 i Play Station 3.

Unreal Engine 3 obsługuje takie technologie jak high dynamic range rendering, per-pixel lighting oraz dynamiczne cienie. W 2009 roku wydano poprawkę, która dodawała obsługę dobrej jakości efektów świetlnych, symulacji zniszczeń oraz tłumu. Silnik jest obecnie wykorzystywany przez wiele przedsiębiorstw w różnych branżach i świetnie sprawdza się w rożnych zadaniach.